-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:48782 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

خداي متعال در قرآن مجيد، نسبت به عملكرد مشركان هشدار داده و آنان را از عاقبت كارشان ترسانده و فرموده: هرگاه مؤمنان به اين آيهها رسيدند، بايد قيام كنند و برخيزند تا از مشركان نباشند و در صورت نشستن از مشركان محسوب ميشوند; لطفاً در صورت درست بودن مطلب، آيه را توضيح دهيد.

قرآن مجيد ميفرمايد: وَإِذَا رَأَيْتَ الَّذِينَ يَخُوضُونَ فِيَّ ءَايَـَتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّيَ يَخُوضُواْ فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِي وَإِمَّا يُنسِيَنَّكَ الشَّيْطَـَنُ فَلاَتَقْعُدْ بَعْدَ الذِّكْرَيَ مَعَ الْقَوْمِ الظَّـَـلِمِينَ ; (انعام،68) هرگاه كساني را ديدي كه آيات ما را استهزأ ميكنند، از آنها روي بگردان تا به سخن ديگري بپردازند و اگر شيطان از ياد تو برد، هرگز پس از ياد آمدن با اين جمعيت ستمگر منشين.

آيههاي پيشين به مشركان وعدة عذاب ميدهد و آنان را انذار ميفرمايد. در اين آيه، پيامبراكرمرا مخاطب قرار ميدهد كه تمام جامعة اسلامي نيز مخاطبند. هرگاه در جلسهاي مشاهده كرديد كه مشركان آيههاي الهي را به تمسخر ميگيرند و حرفهاي بي ربط و باطلي دارند، حتماً بايداز آن جلسه، اعراض و دوري كنيد. منظور از اعراض اين است كه در حرفهاي باطل آنها نبايد شركت داشت و بايد از آن جلسه خارج شد; بر اين اساس، اين آية شريف مؤمنان را نهي ميكند كه با ظالمان، در باطل و استهزاي آياتالهي، شركت و همراهي نداشته باشند. و در حلقه و بزم آنها داخل نشوند تا مشركان به سخن ديگري بپردازند.

و اگر گاهي اوقات شيطان اين دستور را از ياد شما برد و در چنين محل هايي شركت كرديد، به محض اطّلاع و يادآوري در برخاستن و اعراض از آن جلسه، سستي نكنيد تا شما از تمسخر كنندگان آيات الهي و از آنها نباشيد. اگر منظور شما آية ديگر و يا مطلب ديگري بود دوباره مكاتبه فرماييد تا پاسخ گوي شما باشيم.(تفسير الميزان، علامه طباطبايي، ج 7، ص 140، جامعه مدرسين قم.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.